Sunday, July 12, 2009

Begitulah Kaedahnya…


27 mei 2009

Begitulah Kaedahnya…

Yes..akhirnya berjaya juga aku turunkan berat badan aku. Tak lah banyak adalah dalam 2 kilo ajer….Lama juga aku menahan nafsu dari makan nasi banyak2. sehari adalah dalam lebih kurang sesenduk ajer karbohidrat yang bernama nasi tu yang aku telan. Begitulah kaedahnya kan kalau nak turunkan berat badan…Kenelah banyak berkorban. Bila tengok lauk sedap depan mata …terliurnya kau jangan ceritalah. Tapi bila mengenangkan baju2 aku yang satu almari tu dah semakin menunjukkan tanda2 bahwa aku bukanlah insan yang layak memakainya lagi dek kerana perutku yang semakin membesar ku tahankan jua nafsu mentekedarahku yang unik itu. Begitulah kaedahnya kan…. Kat department tempat aku kerja tu ada satu penimbang yang amatlah besarnya. Kat atas penimbang tulah tempat aku menyelidik tentang berat badan aku, sama ada naik atau turun….yang pasti bila aku berdiri jer atas tu nescaya memang tak adalah orang2 kat tepi2 aku kan…biasalah coverline mesti cemerlang. Aku tunggu diorang semua blah jauh2 dulu barulah aku akan naik atas penimbang tu…. perghhhh sedehhhhh ha..ha..ha… (apa yang lucu-bengap). Begitulah kaedahnya kan….. Hari ni kat tempat kerja aku tersangatlah best, sebabnya Mr E tak ada . Pergi berkursus katanya..tak sia-sia kau membodek kan.. pada kengkawan yang terasa nak cepat naik pangkat (perasan jer tu) bolehlah mencontohi Mr E yang kaki kipas + kaki kirap ketiak bos nie….begitulah kaedahnya kalau nak berjaya…sessuuwaiii ker? Untuk insan “BERJAYA” cam dia ok lah kut… Lantak ko lah Mr E yang aku tau satu department kita orang hari ni meriah plus gemilang dengan ketiadaan ko…aku ngan senior2 yang ada teramatlah happy hari ni. Kesian ko kan hidup pun dibenci orang… tu lah cari pasal lagi. Kau jer yang best, yang hebat kan…? citer up-up sikit semua kor yang punya kan?…kan dah merasa…merasa dipulaukan di tanah yang tidak berpulau.. Itu pun aku tak nampak tanda2 keinsafan lagi tu. Masih lagi ngan title “pelakon lelaki terbaik” dia tu. Tapi sayang kau jadi pelakon murahan yang lebih murah dari murahan..pendek kata kau adalah pelakon wakaf tanpa gaji..mulia sungguh hati kau. Orang lain berlakon dapat duit ribu riban, kau pulak penat2 action movie kat kilang ni..last-last apa yang kau dapat..penat. sedehhhhhh plus sadis nya hidup kor….Ingatlah kita hidup didunia ni lebih memerlukan ramai kawan dari musuh. Tapi ko..????? Takkan ko nak cakap “ada aku kesah…?” Habis tu kau ingat aku kesah sangat? Sikit2 ajelah kan….lebih2 nanti bukan berbaloi pun. Buat menyemak ketenangan otak aku jer….kirim salam ler jawabnya. So kengkawan semua begitulah kaedahnya kan….Bye

No comments:

Post a Comment