Saturday, March 27, 2010

Dapat jumpa Ling Siew Yeu semula...

Dah lama aku cuba jejak member aku yang sorang ni. Ling Siew Yeu namanya. Dia ni member baik aku masa sekolah kat SMK Ambrose Air Tawar dulu. Orangnya periang,, happy selalu...jarang lah tengok dia sedih...Yang penting dia ni peramah. Dia ni suka gak kawan ngan budak melayu...nak nak pulak budak yang baik macam aku ni. Lagi dia suka kawan... ( matilah aku...perasan tengah2 malam buta ni.)

Baru habis chat ngan dia kat FaceBook tadi...seronok giler...hilang tension aku jap.....
eh..jap...jap.... bila masa aku tension....????? hah sudah....pening dah aku ni.....he...he...he...

Dah makin comel dia ni.....


Makan banyak2....biar jadi gemuk siew yeu...

Friday, March 26, 2010

feel so empty...sorry don't want your sympathy

Heavy Rain out there....my mind is blank...i need ideas to continue my blog and my novel....feel so empty now....day by day...every single minute.. i feel lonely.....really need someone...not for love....just for being my good listener...someone who don't know me.....Not for judge my mental...just be a good listener.

Some people, just know how to judge...they don't know the real situation about me, but pretend like they know everything about me, more than i know about myself. very funny right? always talk bla...bla...bla....hey "see your face in the mirror first lah" I don't like to judge..., I don't think I'm stupid to make a choice... and i don't like to pretending like other people out there... sorry to say... this is me on my way. "Percaya diri" That is my key.

Sometime i purposely act like i don't know anything....just for see how far "someone" can show their "true colour". I am not a psychology expert...but, this is one of my skilled to see the character of people. Acctually it is not my skilled...i learn about this from "Dale Carnegie". The famaous writer from his book, "How to win a friend and influence people". Seriously i tell you all here, this is one of the most best book ever....every single word from this book could change your life if you take it positively.. and bring it on your normal life, InsyaAllah.

I have no idea now....so what to do....time to say goodnight....sorry if my word hurt anyone here...
i am not mention any name here...so take it as a general public lecture... no hidden agenda...
just want to cool down my feeling....bye.

Wednesday, March 24, 2010

Dia.....

Dia bukan milikku....bukan jua punyaku...masih belum menjadi peneman dambaanku........Tapi aku mula berkelakuan ganjil...laksana dia milikku..., memang punyaku...seperti sudah jadi peneman dambaanku......apa yang dah aku buat ni....?

Dia menawan...tak hairan kalau ramai yang mudah terpaut....
Dia juga pemilik hati yang baik...bukanlah satu isu yang besar kalau ramai yang tertarik.
Dia ada senyuman yang paling manis...hati mana yang tak terusik memandangnya....?
Dia menceriakan suasana....siapa yang tak gembira melihat keletahnya...?

Aku pula biasa2 saja....punya hati yang tak kurang baik nya...di kurniakan wajah yang suka tersenyum..walaupun manisnya...cuma manis2 buah....tapi cukup buat teman2 ku tidak membenciku........Jadi apa kurangnya aku???? Kalau ada pun sikit2 jer...biasalah tu...
Kenapa selalu nak merendah diri...???

Berubahlah diriku......berubah...Jangan buat macam tu lagi...Kau manusia bermaruah....jangan sia2 kan apa yang kau ada.... itu nasihat aku untuk diriku....cukuplah tu....
pada yang tak biasa...jangan salah anggap baca posting ni....
aku kalau runsing...suka tulis bender2 gini....Terapi tu tau tak....
Menulis bender2 camni adalah salah satu cara untuk aku pujuk hati aku ni....
Tak payah nak harap orang....ok lah....sibuk sikit ni....aku mohon berundur....
Wassalam.

Tuesday, March 23, 2010

WORDS WILL NEVER COME OUT FROM MY MOUTH!

i am always thinking, one day you and me can be together
like others couple out there...

but in reality, it was to "high" for me to "grab"
you for join and feel my feeling now...

sometime my "sixth sence" can feel that you have same feeling to me......
your reaction
..........
it sound weird, but i hope it's true....
when you talk with me...It's so Wonderful. Thank you for being part of my life.
I really appreciate for what you have done to me....



But lately, i am feel so "tired", waiting something that i don't know the result...
and until now i am still not sure about that....can you make my dream come true ?
oh my God...I never taught i can like someone like i love you now...
you have the criteria...charisma...and the most important thing here...
You are so sweet.....you make me smile more and more....
And Day by day...i like you more...more...more and more...
I LOVE YOU.....THOSE WORDS WILL NEVER COME OUT FROM MY MOUTH!
What ever lah.... by the way....Thanks again......

Tuesday, March 16, 2010

terima kasih kat miley cyrus

"There’s always gonna be another mountain
I’m always gonna wanna make it move
Always gonna be an uphill battle
Sometimes I’m gonna have to lose"


sempena posting aku yang ke 100,
"Terima kasih lah kat miley...sebab selalu nasihat kat aku...."
konon..walhal inilah lagu yg selalu aku dengar.....hu..hu..hu...
motivate sangat lagu ni.....sekarang aku dah tau apa nak buat...
mesti ada yg nak tau aku nak buat apa????
biarlah aku jer yang tau.....hu..h.u..hu...

apa pun bukan sahaja lirik lagu ko yg best.......
yg penting ko memang cute...
so...adorables...

Saturday, March 6, 2010

Aku berhenti berharap.....

Baru2 ni aku ada nasihat sorang member aku tu supaya jangan berhenti berharap....
Tapi last2 aku sendiri yang dah rasa macam nak berhenti berharap. Kadang2 aku rasa Dia bukan lah sepertimana yang diharapkan.....perlakuannya sentiasa mencerminkan harapan....namun harapan sahaja tak mencukupi...

i need more than a hope....please give me some clue...i dont know did i make a right dicision??? this is probably going to be a shorttime "relationship" between you and me. i really like you...i dont know why. People always said we don't need a reason to love someone....And that why untill now i can't describe how and when i start falling in love with you... I can't show my real expression when i meet you...suddenly everything is gone on my mind...

Berat mata memandang berat lagi bahu yang memikulnya...nasihat orang memang mudah kan...
tak kena batang hidung sendiri...namun aku tetap aku....
seorang yang seboleh2 nya akan bersikap positif selalu...
I don't want to be sad....it's not the end of my day...
maybe it's not written on my destiny...

so i have to accept and believe....got someone out there...
who was very lucky..cause "they" have me...InsyaAlah.


No matter who you are....believe me you are very lucky person.....
adakah aku perasan......lantaklah kan.....

you don't know me....and i don't know you....
but maybe i want you..and maybe not...

maybe i know you...and maybe you know me....
but why it's to hard for us to tell the truth....


oh i really headache now....get out from my mind....
start from now.....
just follow with the flow......
if you with me....than okay.....
and if you with someone else....it's also okay....hu..hu...hu...
As I have said before...this is me on my may....very positive..
BEBAS.....

Wednesday, March 3, 2010

Rindunya aku pada Singapura.

Ada antara korang yg tak tau aku dulu pernah kerja kat singapura
selama lebih kurang 6 bulan. Nak citer panjang sangat...malas lah...
kisah bagaimana aku tertipu dan menjalani kehidupan sebagai
seorang tukang cuci di negara yg pernah di sifatkan oleh bekas presiden
Indonesia sebagai.... "hanya titik kecil dalam peta dunia".

Walaupun ditipu...tapi aku tak boleh nak nafikan...
Singapura adalah sebuah negara yang sangat bagus untuk didiami.
Aman, maju, makmur, masyarakat yang berfikiran terbuka dan sangat
kreatif menjadikan negara kecil itu begitu kompetitif sekali.

Sebagai pintu masuk utama ke laluan Selat paling sibuk didunia
iaitu selat Melaka, negara kecil itu bijak menggunakan kelebihan
bentuk geografinya dengan menyediakan perkhidmatan pelabuhan
bertaraf dunia....Negara yg sangat kecil tapi memiliki pelabuhan yang mengendalikan kargo paling sibuk didunia...bayangkanlah....

Kalau nak citer pasal singapura sehari semalam pun tak habis...
korang tak pergi tak tau....
aku yg pergi dalam keadaan merempat pun merindui
negara kecil itu....kecil tapi kaya.....berganda2 kaya dari Malaysia.

Antara memori indah aku.....

Walaupun aku kecik...tapi aku handal.....meh lah kalau ko berani.....

* Suatu petang duduk di tengah2 bangunan flat...
(kedudukan yg sangat cantik)

sambil angin sepoi bahasa meniup lembut rambut aku....melihat anak2 kecil...
termasuk bangsa cina mempelajari seni Silat......aku pun tak tau silat...tapi budak cina tu boleh pulak belajar silat.....hebat kan.

* Pagi nak gi kerja naik MRT sejenis perkhidmatan keretapi laju. Sistem pengangkutan yg hampir menyerupai komuter...tapi lebih canggih dah lebih mesra pengguna...
Segala2nya senang dengan MRT...dan aku begitu menyukai dan mengagumi sistem pengangkutan ini...
Ni peta MRT...senang sangat nak ke mana2...,.

Ni pemandangan dari tepi stesyen MRT


* Kat singapore ada bas yg sangat panjang. dua kali panjang
dari bas kat malaysia....
hu..hu...hu....



* yang paling penting kat singapore banyak lagi hutan.....tak seperti yang aku bayangkan sebelum ini....dan paling terkejut...singapura memiliki 72 buah pulau kecil...mengelilingi nya....
korang pun baru tau kan.....dan ada satu pulau di namakan pulau tekong...sebuah pulau yg penuh misteri....orang awam tak leh masuk....tentera je....
Peta Singapura...

*aku suka lepak kat belakang supermarket fair price kat Yishun MRT station...
tempat tu terletak bawah dua landasan yg bertemu....
fikiran aku akan jadi tenang bila tengok

pemandangan tu....

Kat supermarket ni tempat kerja aku dulu..

* Aku telah dipertemukan dengan auntie2 n uncle2 yang melayan aku dengan sangat baik.... perhatian, kemesraan dan keprihatinan kalian semua sangat menyentuh rasa ini....
you’re kind,You’re so kind
You help me when I need you...
you "touch" me when you show me a meaning of mercy
You’re kind,So kind, really kind
thanks for everything ....i will always miss you all there....
sorry can't mention your name here....banyak sangat.

* Pernah tidur kat taman bunga 3 hari sebab nak lari balik Malaysia....
Perasaan..sedih...tapi aku seronok pun ada....bercampur baur....


*Suka sangat tengok pemandangan kat Tanjung Pagar... lawa......macam sydney.


*Suka tengok cara rakyat singapura berfikir...mereka sangat kreatif.....perkataan "tak boleh" adalah pilihan terakhir....dan disini aku sedikit memahami Lee Kuan Yue. Dan pandangan negatif aku dulu,,,berubah sedikit....
Di akui sebagai antara Perdana Menteri terbijak didunia...Beliau di kenali sebagai negarawan ulung yang berjaya mengubah wajah singapura dari negara dunia ketiga menjadi sebuah negara maju di rantau ini dalam masa cuma 3 dekad sahaja...

Sebenarnya banyak lagi...tapi dan panjang dah taip ni...nak gi rest jap.....Bye Wassalam.