Sunday, July 12, 2009

Macam mana boleh Lupa?

Sabtu, 11 April 2009

Macam mana boleh Lupa?

Malam semalam hujan lebat betul, sampai basah kuyup aku bila sampai kat tempat kerja part time aku.. Nasib bawa baju spare. Kebetulan bos tempat aku kerja tu tengah ada duduk berdiri kat tepi mesin “Punch Card”. Apa lagi bocorlah rahsia aku pakai selipar time tu kan. “Sorrylah Encik …. Hari ni hujanlah saya pakai selipar.” Cam gitu jer ayat yang mampu aku lafazkan time2 terdesak cam tu kan. Dia tak adalah marah, tapi macam biasa ayat dia tu psyko lebih…ha..ha..ha…sendiri mau ingatlah kan. Satu mengenai bos aku ni dia ni sangatlah peramah tahap gabannya. Kalau dah start bersembang dengan dia susah sikit nak berhenti, sampai kadang boleh naik blurr aku dibuatnya. Macam semalam sembang punya sembang tetiba dia Tanya nama kilang tempat aku kerja? Nak tau apa jadi? Aku boleh lupa nama kilang tempat aku cari rezeki tu…? Boleh dimaafkan ker? Terkial2 aku bagi alasan tak ingat. Yang kawan aku kat belakang boleh siap tersengih-sengih lagi bila tengok aku dah macam cacing kepanasan cuba nak ingat nama kilang aku. Yang bos aku tu pulak macam percaya dengan tak percaya je? Kenapalah boleh biul sangat aku semalam.Nak dekat dua tiga minit jugalah baru aku dapat ingat nama kilang aku tu. Memalukan…..Dengan bangganya aku pun bagitaulah kat dia…..tapi keadaan dah jadi macam tak semenarik tadi…ha..ha…ha….apalah TDM ni kan…. Ni sebab kantoi pakai seliparlah ni… Pagi tadi pula masa tengah kira duit, aku terjumpa duit RM 50.00 yang berlubang kat tengah2 dalam peti cash aku.. Alamak careless betullah aku ni…Daripada bos aku potong gaji aku bila jumpa duit yang boleh teropong orang tu baik aku tukarkan jer duit yang berlubang tu dengan duit aku sendiri. Nanti aku nak try masuk dalam mesin deposit..harap2 lepaslah kan….RM 50 tu…….oklah tu jer yang aku nak tulis hari ni. Bye Wassalam.

No comments:

Post a Comment