Sunday, April 6, 2008

Taktik Kotor BN pada Pakatan Rakyat

Pagi tadi mak aku ajak aku pergi
ke majlis kesyukuran Pakatan Rakyat
yang diadakan di Padang Stadium Majlis Perbandaran Manjung yang dianjurkan oleh Dun N51 iaitu YB pasir panjang yang juga MB kesayangan rakyat negeri perak IR M.Nizar. Seramai lebih dari 6000 warga yang hadir pada pagi tadi...
melebihi dari jangkaan awal iaitu 3000 orang... (meriah kan...)
6 ekor lembu dan beberapa ekor kambing telah disembelih untuk menjamu para tetamu yang hadir...
Melayu, cina, india dan lain2 termasuk para wartawan semua ada.
Akhirnya waktu yang dinanti telah tiba..
Aku sendiri begitu teruja kerana belum pernah mendengar sendiri MB aku berucap secara langsung dihadapan aku...
nak juga tahu setakat mana karisma yang dia miliki...
Ternyata dia memang seorang pemidato yang hebat..
Bijak menggunakan kelebihannya menguasai pelbagai bahasa tatkala bertutur di khalayak umum.
Tak syak lagi selain Anuar Ibrahim Masih ada Ir M.Nizar yang sangat berbakat.
MB aku tu cerita..baru2 ini heboh diperkatakan
oleh media arus perdana (media bodek)
mengenai perletakan jawatan lebih dari 700 ketua kampung negeri perak yang suratnya telah dihantar sendiri kepada MB PERAK. MB aku mengakui semua tu...tapi tak sampai 24 jam surat itu diterima dia telah didatangi oleh beberapa ketua kampung yang ingin melihat sendiri surat tersebut...
setelah diteliti, mereka rasa sungguh hairan dan terkejut
kerana mereka mendakwa bahawa mereka tidak pernah sama sekali menandatangani surat tersebut...
maknanya tentulah tangan hantu2 yang dibela oleh "toottt" yang telah menandatanganinya...sampai camtu sekali...
Dayus lagi pengecut pelaku tersebut....
Kepada MB yang aku kasihi...janganlah engkau
bersedih kerana dibelakangmu masih ada ramai yang berdiri teguh, yang akan memimpinmu dikala tubuhmu hampir terjatuh kerana ditolak oleh si "tooooth"... We Love You..

No comments:

Post a Comment