Monday, May 12, 2008

Seramnya masa Solat subuh tadi...


Itulah akibatnya kalau sembahyang tak khusyuk... Ceritanya bermula masa aku tengah sembahyang subuh kat surau tempat kerja aku,baru jer lepas takbir pertama tiba-tiba jer aku terdengar suara halus yang memanggil "abah!.....abah!....abah! dengan intonasi yang cukup menyeramkan diselang seli dengan suara tangisan yang cukup syahdu..., terkejut aku dibuatnya. Sebelum tu aku secara tak sengaja telah terkunci tombol pintu surau tu. Maka terdengarlah oleh aku bunyi pintu tu dihentak-hentak oleh seseorang dari luar, korang tau tak meremang bulu roma aku masa tu... Aku buat tak tau jer masa tu...teruskan solat sampailah ke rakaat yang kedua...tiba2 terdengar pulak oleh aku satu suara yang agak garau berbanding yang sebelumnya...suara itu kedengaran memanggil-manggil nama seseorang sambil memujuk-mujuk orang berkenaan....rupa2nya suara itu adalah suara sang ayah yang sedang memujuk anaknya yang mencari dia sebelum ni...saspensss jer...habis memberikan salam tersenyum aku sendirian seraya bermonolog didalam hatiku sendiri..."itupun nak takut....!"
Pagi tadi habis jer jogging aku berjalan disebelah restoran belakang tempat kerja aku. Tiba-tiba je aku macam terperasan sepasang mata yang biasa aku lihat sebelum ni. Setelah di"belek"2 kawan lama rupanya... lama juga kami chat kat tepi jalan tu...sempat juga tukar handphone number...lepas nie bolehlah start "jejak kasih" kawan2 aku yang lain pulak....semua terputus hubungan.....he..he...he...oklah geng sampai sini dulu sebab saya nak tengok siaran langsung diparlimen menerusi internet...bye...salam permisi wassalam...

No comments:

Post a Comment