Monday, May 21, 2012

Selamat Tinggal Auntie Devani.... :(

Assalammualaikum....
Lama betul rasanya bang tak menghadap blog ni.
Malam ni abang nak share sikit pengalaman abang kat tempat kerja tadi..

Dalam jam 7.40 petang tadi,tengah abang sibuk2 ngan member abang untuk prepare barang yang nak di hantar keluar ke-esokkan harinya,
tiba2 datang Kak Amy sambil mata berair....

"***wan tolong telefon Kak Thulasi kejap"

"OK! Kenapa ni kak?"

"Devani...dia bunuh diri..."

"Auntie Devani ??? Bunuh diri? Biar betul."

"Itulah..dah kecoh dah kat luar tu...
Petang tadi dia balik pukul 5. Berapa kali anak dia telefon kacau dia hari ni.......bla....bla...bla......"


Itulah antara intipati yg berlaku kat tempat kerja abang petang tadi. Memang sayu sebenarnya untuk orang macam abang yg tau kisah sebenar Auntie Devani tu....apa kisah yg sebenarnya biarlah tersemat di dada ni jer...Yang pasti pemergian Auntie Devani bukan sahaja membawa kejutan yang bukan kepalang dikalangan kami rakan2 beliau...tapi jua membawa 1001 pengajaraan bermakna untuk bekalan menjalani baki kehidupan di dunia yang bersifat sementara ini. Orangnya lemah lembut dan penyayang...tak pernah sekali pun dia buat muka dengan abang...Jujurnya walaupun tak rapat sangat dengan dia..abang sendiri hampir jatuh juga airmata bila tengok Kak Amy menangis tersedu-sedu tadi. Jelas terlihat ikatan yg terjalin antara mereka. Bertahun2 kerja bersama...dan kini selepas beberapa jam bersua muka dan berbual bersama, tiba2 kami dikejutkan dengan berita kematiannya yg penuh tragik...

Terdengar juga kata2 dari beberapa orang rakan...

"Mudahnya mengambil keputusan.....!"

Pada abang sendiri yg tau kisah sebenar...bukanlah satu perkara yang mudah untuk dia mengambil keputusan yang macam tu. Mungkin sudah tak tertahan kesengsaraan yang terpaksa ditanggung oleh tubuh yang kian dimamah usia. Abang tak kata yang tindakan dia tu betul...cuma untuk kita yang masih hidup...renung2kanlah...
Kita memilih masa depan kita...kita yg mencorakkannya....jangan sampai pilihan yg kita buat akan menjejaskan hidup kita....

Wassalam..

2 comments:

  1. Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












    Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

    ReplyDelete
    Replies
    1. Syukur alhamdulillah saya ucapkan kepada ALLAH karna atas kehendaknya melalui MBAH RAWA GUMPALA saya sekaran sudah bisa buka toko sendiri dan bahkan saya berencana ingin membangun hotel dan itu semua berkat bantuan MBAH RAWA GUMPALA,saya tidak pernah menyanka kalau saya sudah bisa sesukses ini,atas bantuan MBAH RAWA GUMPALA yang telah memberikan nomor selama 3x putaran dan alhamdulillah itu semuanya tembus bahkan beliau juga membantu saya dengan dana ghaib dan itu juga benar benar terbukti,MBAH RAWA GUMPALA juga menawarkan minyak penarik kepada saya dan katanya minyak ini bisa digunakan untuk berbagai jenis keperluan dan baru kali ini saya temukan paranormal yang bisa dipercaya,,bagi teman teman yang ingin dibantu untuk dikasi nomor yang benar benar terbukti tembus atau dana ghaib dan kepengen ingin membeli minyak penarik silahkan hubungi MBAH RAWA GUMPALA di 085316106111 ini benar benar terbukti nyata karna saya sendiri yang sudah membuktikannya. BUKA BLOG MBAH RAWA GUMPALA

      Delete