Saturday, December 4, 2010

Masa Lalu Yang aku Tinggalkan

Begitu cepat masa berlalu, dan selaju itu jua kehidupan kita berubah dari satu titik ke satu titk yang entah bila akan bertemu noktah terakhirnya. Tahun 2009 adalah tahun yang akan aku kenang dimana kepercayaan yang aku berikan akhirnya telah memakan diri aku sendiri. Buat kawan yang pernah bergelar sahabat,

“Tak baik apa yang kau dah buat pada aku. Masa depan aku, kehidupan aku bukan untuk dipermainkan oleh kau, meskipun tanpa niat...namun langsung tidak mengubah hakikat bahawa aku telah menjadi “mangsa” dalam kisah 2009 ini. Apa pun aku maafkan engkau atas dasar persahabatan yang pernah terjalin selama hari ini. Aku tau engkau tak lah sejahat itu, Cuma engkau dah terperangkap dengan kata-kata engkau sendiri. Sebab tu bijak pandai pernah berkata jangan mulakan penipuan...kerana dari penipuan yang kecil...akan membawa kepada penipuan2 yang seterusnya sampai satu masa susah untuk kau berhenti dari melakukannya.Mungkin jua ada hikmahnya aku terdampar di bumi Bera sebelum ini. Banyak yang aku belajar, dan ada di antaranya sangat berguna untuk aku. Untuk itu terima kasih aku ucapkan kerana masih ada madu yang boleh aku gunakan untuk mengurangkan rasa pahit hempedu yang engkau tinggalkan ”

Tahun 2010 bakal menjelma. Menurut kalendar Islam, jumaat yang bakal menyusul ini adalah tarikh hari lahir aku. 04 Muhharam (10 Disember 2010 ). Semoga Allah permudahkan apa yang aku hajati selama hari ini. Pengalaman mengajar aku untuk tidak sewenang-wenangnya menyerahkan kepercayaan kepada orang di sekeliling aku, hatta yang nampak baik dengan aku sekali pun. Sekian banyaknya aku dikhianati oleh orang2 yang dekat dengan aku 6 tahun kebelakangan ini. Sekarang “hati-hati” adalah sahabat baik aku. Aku sendiri mula merasakan perubahan2 yang berlaku. Hari-hari yang mendatang seolah2 memperlihatkan satu jalan yang panjang dan menarik untuk aku tempuh...InsyaAllah. Amin...Wassalam.

No comments:

Post a Comment