Saturday, August 1, 2009

Hikayat Lalat /Kantoi, peniruan dan Bakau Di Muara



Abang Dah giler...hari ni update

blog 4 tajuk terus....ha..ha..ha...


Seperti yang dijanjikan,

inilah kisah lalat ngan KAK mah


HIkayat seekor Lalat nukilan abang sendiri....


Aku adalah seekor lalat . Aku wujud didunia ini hasil perkongsian hidup sepasang kekasih yang juga berketurunan lalat. Bonda dan ayahnda aku telah lama pergi dari dunia ini. Aku kini yatim piatu.. Aku sebatang kara. Hidupku selalu dirundung malang. Dulu makanan aku banyak. Ada kilang ayam yang agak kotor yang menjadi tempat kediaman aku dahulu…..Tapi semua itu sudah tinggal sejarah…Kilang itu telah diarahkan tutup oleh pihak berkuasa kerana terlalu kotor. Aku sedih…tidak tahu kemana hendak ku layangkan tubuhku yang kerdil ini. Suatu hari, tidak beberapa meter dari kilang ayam itu aku terlihat sebuah lagi kilang. Pekerja nya agak ramai juga. Kelihatan Mereka menjinjing bekas2 makanan yg agak enak pada fikiran ku. Wah ini sudah bagus….bolehlah aku tumpang mencemarkan makanan itu.

Dengan sekonyong-konyongnya aku gerak2 kan sayanpku yang halus itu untuk membolehkan aku terbang kea rah kilang yang bakal menjadi rumah baru aku. Aku terlihat ada seorang perempuan sedang menolak daun pintu kilang tersebut, maka dengan pantas aku meluru ke arah pintu fuh….selamat..berjaya juga aku menyelinap masuk ke kilang ini. Aku pandang ke arah sekeliling ku…semuanya terasa begitu asing sekali. Bersih damai teratur…..dan memang bersih giler….ini bukanlah sesuatu yang aku harapkan. Aku buntu dan tidak dapat mengawal perasaan ku. Mahu saja aku keluar dari kilang ini….namun tidak ada sesiapa yang mebuka pintu waktu ini. Tiba2 aku terasa sejuk….

Adakah kilang ini menggunakan aircond…??? Bila masa pulak aku tau apakah itu aircond…??? Aku sudah semakin pelik dengan diriku….apakah aku sudah hampir menjadi gila…Adakah aku sudah tidak waras lagi. Aku pujuk hatiku dengan pujukan yang paling menyentap sekali….kukatakan pada hatiku……


ADA AKU KESAH……


Tiba2 aku seolah2 mendapat suatu kekuatan, maka aku hayunkan lagi sayapku dengan lebih laju. Sehinggalah pada suatu ketika aku terlihat disuatu sudut ada jendela kecil di tepi pintu yang tertulis perkataan STORE. Wah….kegilaan ini benar2 merasuk aku sekarang…kini aku sudah boleh membaca perkataan store…..Aku terus masuk melalui jendela itu….Ku terdengar suara orang sedang bercakap, lantas aku segera ke sana. Kulihat ada seorang perempuan dan lelaki yang sedang mengira2 sesuatu diatas meja…Tiba2 aku terbau sesuatu seolah2 minyak kelapa dara dirambut lelaki itu, maka aku pun terus hinggap dirambutnya….Mak oiiii wanginya….ini bukan minyak kelapa dara…ini minyak rambut herba yang ada bau daun pandan tu….Tiba2 aku jadi tak tentu hala…suhu yang dingin ini benar2 membuatkan aku sengsara dan lemah….aku mula terbang terhuyung hayang tiba2 aku lihat perempuan yang ada ditepi itu mula mengambil surat khabar lama dan mula menghempaskannya kearah aku…..aku megelak kesana dan kemari….penat aku….dalam kepenatan itu aku terdengar lelaki itu memanggil…. "Kak mah…lalat tu ada kat situ….” Ohhhh kak mah nama kau yer….tak per jangan harap kau dapat pukul aku….sedang aku berangan2 tu tetiba PAP….satu pukulan yang kuat hinggap ke daerah aku sedang berehat….melayang2 badan ku dek angin bayu yang terhasil dari pukulan itu…Hebat sungguh kau kak mah….aku lihat kak mah terus menghayun dan menghayun…aku elak dan terus mengelak…sekali tak kena…dua kali tak kena….tiga kali tak kena….tetiba….PAP…..aku terasa tubuhku seperti meleper…ada cecair hijau…mula mengalir keluar dari mulut dan badanku yang sudah pecah2….Sakit ya amat tatkala itu aku rasakan…tiba2 aku terbayangkan awek aku…kat kilang ayam sebelah….abang terpaksa pergi dulu ayang…..air mataku berjurai2 ketika itu, sudah tidak tertahan lagi kesakitan yang aku terpaksa tanggung…Dan demikianlah riwayat aku telah ditamatkan oleh insan yang bernama kak mah….Pada kak mah…..satu saja yang ingin kukatakan…..

“You are so…..serikandi wanita melayu terakhir…..”

Pukul aku pakai paper lama jer yer....

lain kali cari paper baru....

SEKIAN…..TAMAT



BLOG Abang Kantoi...

Dua tiga hari lepas masa abang tengah kira barang ngan kak mah….tiba2 muncul Fiza
dari bahagian sales datang tergesa2 ke arah kami bersama2 ngan Din…

Dari jauh aku dah Nampak ada sehelai kertas A4 ditangan Din…sambil tersenyum2 kemudian Din serahkan kertas tu kat abang….ku tenung betul2 kertas tu……Rasa cam nak tersembul biji mata…Ya Ampun….itu blog abang….cam ner leh ader kat Din…siapa yg gatal print blog abang ni kan…..

Lepas tu Fiza pun mulalah buka mulut, dia cakap dia yg jumpa. Sebenarnya dia saja jer type cara2 nak balut hadiah kat internet tadi….lepas enter jer search engine tu…tetiba dia Nampak blog abang….masa tu dia tak tau lagi blog ni abang yg punya…so dia klik ajer lah kan…tetiba dia ternampak satu pemandangan yang tersangatlah indah di ruang maya ini dan paling penting sangatlah dia familiar se sangat2…tentulah wajah abang n the gang,…..apa lagi habislah dia baca plus godek2 abang punya blog…..habis..dah tak der rahsia dah abang pas ni…he..he..he….



Memula tu cam cuak juga kan…cam nerlah ader orang lain yg leh tau blog abang nie…..tapi bila difikir2kan semula…..Ada abang kesah….bukannya abang tulis yg merapu2 sangat pun…..kebanyakannya kesah benar belaka….kalau ada yg tersentap….Ada abang kesah….???? Ada abang jemput si tersentap tu masuk blog abang ???? tak der kan…kalau tak der dah….gi main jauh2….gi buat blog sendiri tengok orang masuk ker tak…..yang paling penting…..adakah ini bermakna…..Abang Glamour plus popular…….sampaikan type balut hadiah pun keluar blog abang….Glamour ker?????

Inilah pemimpin yang abang hormati.....





Peniruan ker??????


Tadi ada tengok citer final Anak wayang kat astro ria…..ingat best lah kan….iklan cam gempak giler…..tetapi Ya ampun….azab….best tahap suam2 kuku jer….

gegar jer lebih citer ni….

Sejuta kali lagi best citer “pilih kasih”….

Citer GEGAR....


Pilih kasih dia ada teater sebab tu best giler….kepada anak wayang hentikanlah nak teruskan musim kedua kalau format program ala2 sedih cam tu….Sorry….ini kritikan jujur…sejujurnya dari abang….

Best Nak Lagi Citer ni....


Yang bestnya citer ni Cuma masa bila din beramboi ngan aznil ada….tu pun rasa loya campur nak muntah bila radio era tumpang sekaki promote peraduan yg kena bergambar ngan klon diorang tu….Abang tak tau lah diorang tiru idea suria fm ker tidak….Tapi rasanya yg mulakan konsep tu Suria Fm….bila dah Berjaya tetiba tengok era pulak buat bender yang sama….. so lu pikirlah…sendiri…


BEZAKAN KEDUA2 GAMBAR DIBAWAH


Ala sedehhhhhhYang paling mengancam bila dia jemput erra fazira yang juga merangkap isteri kepada engku imran iaitu…bos suria.fm…tak ker kelakar tu…..hampeh….mesti erra dalam hati dah berdetik2…tapi still professional…camtulah bagus kan….



Bakau Di Muara


Ok hari tu janji nak letak gambar kat Bakau Di Muara yg Lazat itu…..so inilah dia….

Bahagian Kaunter.....
sEdap giler........HiDAngan....Licin...Kak Mah, Kak Yang, Maliza Ngan DinCehhhh Control cun...Sudah2 lah tu,,....segan ni....lain kali pulak.....



No comments:

Post a Comment