Wednesday, February 20, 2008

Demam Plilihan Raya~~Wakil Rakyat Hipokrit?

Baru2 nie dalam perjalanan pulang aku ke rumah datuk
aku di changkat lada terpandang aku satu senario yang
biasa dapat dilihat ketika musim pilihan raya...
deretan bendera parti dikibarkan disepanjang jalan...
tersenyum aku sendirian...
bila on tv jer...macam2 jenis kempen dapat kita tengok..
baik secara tersurat mahupun tersirat...
yang peliknya parti kerajaan lebih mendominasi
media yang ada didalam negara ini...pelik..??
Tak sudah2 dipaparkan betapa kerajaan talah dapat
menukar dan menaik tarafkan Terengganu yang dapat kita lihat
hari ini....persoalannya kenapa setelah BN berjaya merampas
kembali Terengganu pada pilihanraya yang sudah...?
Adakah kerana takut menjadikan mereka lebih bersedia kali ini..
Disini dapat aku lihat kepentingan pembangkang dalam
memastikan wakil rakyat yang hipokrit buat kerja diorang..?
Tapi untuk tahun ini aku dapat rasakan BN benar2 telah bersedia..
mungkin akan ada beberapa kekalahan, tapi mereka tetap akan menang.
Pak Lah sejak awal lagi telah membuat perancangan yang sungguh rapi...
Kelima-lima Koridor yang telah dirasmikan adalah senjata BN yang paling ampuh buat masa ini...so sama2 kita lihat siapa yang menang....

No comments:

Post a Comment