Monday, November 16, 2009

Tetiba aku dapat Mandi Sungai Lagi-Best

Assalamualaikum.

pengumuman abang nak tukar kata ganti diri
abang kepada aku semula
so lepas ni abang jadi aku...

Baru balik dari mandi sungai tadi kat
"Lubuk U". Hari ni kedai tutup. Maknanya kami semua cutilah.
Pepagi lagi aku,sham,saiful ngan Budin
Dah bergerak ke rumah sham. Kat sana kami sarapan pagi dulu.
Makan bihun goreng dengan air milo suam. Komen aku....Sedap...

Dah siap makan kami mula bergerak dalam berkumpulan.
Kira konvoi ramai2 lah ni. Ada dalam 14 biji kereta. Banyak kan????
Tapi yang bestnya....Bila sampai Temerloh....habis semua berpecah...
Camner tu....Tapi ada aku kesah kan?????

Bila dah nak sampai dengan rumah pengantin, kami pun
berhenti tepi jalan. Sambil tunggu saudara
sham yang tertinggal kat belakang
Kenapa tertinggal???
Mana tak nya, yang bawa kereta adalah
kaki pecut kerayong....Si Budin.....

Masa tengah tunggu kat tepi jalan tu,
Tetiba ada satu kapal korek "mendarat" kat sebelah
kitaorang. Apa lagi, tonton show free lah...
Kami ramai2 menonton secara bergu
acara mengorek tanah untuk membaik pulih
paip air yang bocor.....
Yang tukang potong reben sebelum upacara
kapal korek tu, aku lah kan..... (oooo perasan.....)


Sampai jer kat rumah pengantin perempuan
Kami diambut dengan paluan kompang
(tak tau brand apa da.....tu untuk silat gayong punya.)
Syok juga bunyinya. Masa upacara bersanding,
ada pertunjukkan silat. Merasalah aku tengok pesilat pahang
mempamerkan ketangkasan masing2 dihadapan pengantin.
Memang meriahlah time tu ditambah pulak dengan
sorakkan penonton yang dimeriahkan lagi
oleh seorang mak cik kaki latah.
Time tu aku tengah sibuk rekod video org bersilat.
Si saipul sibuk pulak suruh aku rekod makcik tu....
ooooo tak boleh...tak boleh.....
Dah siap makan apa semua, aku ngan kengkawan
yang lain mulalah berangkat menuju Taman Negara.
Ada dalam dua jam juga baru sampai kat Jeti Taman Negara tu.
Yang sebenarnya kami nak mandi sungai kat Taman Negara Tu.
Tapi tersesatlah pulak....salah jalan.
Terpergi jalan yang tak boleh masuk dengan kereta.
Kena naik bot, baru boleh ke seberang.
Bukan mahal pun, seringgit jer tambang.
Tapi kami tak naik pun....sebabnya....
Masing2 pakai selipar sandal.
Macam mana nak masuk dalam...
Boleh tu memang lah boleh...
Tapi kena lalu track kan....
Kami tengoklah orang lain yang baru balik dari Taman Negara
tu semuanya berkasut sarung. Itu pun berlemus dengan tanah...
So senang citer lupakanlah....
Kita orang pun rancang nak masuk gua pulak.
Dalam kereta kat pertengahan jalan,
tetiba datang cadangan lain pulak.
Akhirnya kami berpakat nak ke kuantan.
Nak mandi laut....mana boleh jadi kan...
tuala, seluar pendek semua dah bawa.
Abang tertidur dalam kereta sekejap...
sedar2 jer abang tengok hari dah hujan.
Tapi still kat kawasan Ladang Sawit lagi.
Tetiba tak tau cam mana ternampak pulak signboard
tempat mandi..."Lubuk U" Apa lagi terus masuk sanalah kan.
Sampai sana aku tengok air dia punyalah best.....
apa lagi kan, turun kereta amik kamera....terus
jadi wartawan cakna lah aku...ha..ha..ha...


Habis bergambar, aku pergi beli burger ngan apam balik rangup.
Lepas tu soat Asar jap. Then apa lagi kan...sesi terjun sungailah....
Sejuk betul air sungai tu. Tapi kat kiri kanan kami ada
beberapa pasangan couple yang mabuk bercinta......
ooooooooooooo berpinar2 mata tengok.....

Dalam sejam jugalah kami berendam.
Hujan mula turun rintik2. Kami pun bergerak nak balik
Kesimpulannya hari ini adalah hari yang agak menyeronokkan.

Sejuk Air sungai ni...Best
"Dua beradik" Atas Batu

Ini lah Si Budin
Sebab sandal + selipar ni lah kami tak
jadi nak seberang ke Taman Negara

Kalau Seberang sungai ni...
Sampailah Ke Taman Negara
Tertidur pulak....
Ini lah Raja sehari yang diraikan....

Siap tengok pertunjukkan Korek Tanah tu....


Ini lah Rumah Sham....
Masa buat kerja Tanam signboard
kat dalam Felda Tembangau2

Masa nak tanam kat sini,
makcik ni siap suruh kami
cabut pokok bunga kertas gergasi
yang ada kat bucu
jalan tu....Aku tengok muka
sham dah lain dah....
Nasib baik ada pak cik kat situ
yang agak bijak sikit
tolong tarik kan pokok tu.....
macam2 ragam....
Ini lah Nana yang aku perkatakan semalam...

Cehhh sham tengah Frust....
Temerloh WaterFront-singgah makan jap...
Masa pasang signboard kat bengkel Songsang
Budin tengah mengelamun....

Kiki sedang bermimpi

Office Dato seri Ismail Sabri

Ini duta petai Bera...Piza

Masa lepak2 kat waterfront Mengkarak

Ini aksi apa???????


Ok bye....Wassalam.....

No comments:

Post a Comment