Tuesday, February 9, 2010

Gambar Masa REWANG kenduri Hafiz

Hari ni tak boleh nak letak sambungan novel aku tu...tunggu dulu...sebab aku sibuk sikit dua tiga hari ni...banyak kerja kena buat......lagipun kalau nak menulis benda2 seni ni cerewet sikit...aku kena tapis hasil penulisan aku berkali-kali...sebab aku bukan pro.....
sebab ada yang nak tengok gambar masa kenduri hafiz hari tu maka
kupersembahkan gambar2 tu untuk tatapan bersama hari ni....


Tapi sebelum terlupa aku nak citer sikit pasal kerusi merah ini. Yang ina duduk tu. Minggu lepas masa salah satu customer datang nak edit dia nyer order...dia pun cakap bal..bla..bla...
bila dia dah nak balik....aku terus gi duduk sebelah fiza...konon2 nak kutuk sikit pakcik tu secara
kecil-kecilan....tetapi sedang aku enak bersandar kat kerusi tu...tetiba aku terasa macam terus nak terbaring..tulang belakang kerusi tu lembut sangat...maka teruslah aku jatuh dengan penuh bergaya sekala...yang pasti Fiza terus menjerit menyebabkan pakcik yg baru keluar tu masuk balik tengok aku jatuh terduduk...ha padan muka aku kan...Dan yang paling best sekali dinding bilik tu ada satu ruangan transparent punya....memang kengkawan aku yang lain pun nampak dengan amat jelas peristiwa tu...siap muka terlekat2 kat cermin sambil ketawa kat aku...yang paling suka epol lah kan....hampeh...nasib tak baik masa tu...tapi akuu redha jer...




Ni Masa kat kenduri tengah berehat jap...

Aku ngan sham pasang penunjuk arah ni....
dedulu kenduri tulis pakai marker pen jer...
tapi ni kan adik bos advertising...
siap print inkjet lagi....oklah tu kan



Ni gambar sehari sebelum kenduri. Kiki tengah feeling apa tak taulah
kan. Masa ni kami baru habis pasang khemah. Berehat jap. Yang ada tuala biru kat leher tu kitaorang panggil Enon..sangat kelakar orangnya...suka pangkah orang..
tapi tengahari tu dia yg kena teruk....
Hajat dihati nak cerita pasal kambing...punya rancak berbual
sampai tersebut kambing jadi "KEMBING"
bebudak ni apa lagi kan.....
sebelum pangkah gelak dulu berbakul-bakul....
pastu KIKI pun bersuara.....
"KEMBING tu dia up sikit dari kambing. ko tak pernah tengok kan? kat perak tak
ada KEMBING kan...ha...esok kau tengoklah...
Kalau kambing tu dia ada janggut kan...tapi KEMBING ni
dia ada misai panjang...."
"KAH..KAH...KAH....kitaorang gelak secara bergu beramai-ramai....
macam macam lagilah dia kena petang tu....
nak citer kena taip panjang lagi.....
hu..hu..hu...tak larat ni...



Sham ngan Ayen




Tukang masak dari johor yg juga merangkap bapa saudara
bos aku....huh...style dia masak nasi beriani sangat unik....
nasi dan lauk dimasak secara berlapis.....
lauk dibawah...nasi diatas....
wap lauk yg sedap terus masuk dalam nasi....tu yg nasi pun sedap......


Macam boleh buat poster jer gambar ni....


Muka poco kat tengah tu macam muka paktam aku...


Yang pasti ini budak paling glamour hari tu....
taraf dia nak dekat sama ngan pengantin dah....Time dia nyanyi orang tengah makan...yang tengah dalam rumah semua keluar tengok
dia nyanyi "pelangi petang" memang
baguslah budak ni.....
ADUN DAERAH KEMAYAN
YB Fadil yang datang hari tu pun suka tengok budak tu....

Inilah pasangan yang diraikan...
Hafiz dan Yana.


Rupa2nya si Enon ni Ketua kompang kat situ....
berbakat juga kan...


Ni lah tiga mawar kat Tempat kerja..
Fiza,Ina dan Zira
Kalai ngan Nana tak dapat Datang....


Tersengih...sengih......
K bye..bye....kang aku sambung novel tu yer....

No comments:

Post a Comment