Sunday, April 11, 2010

Filem Lagenda Budak Setan The Movie

Hati aku terpanggil untuk buat posting ni....ntah kenapa, macam ada magnet yg kuat menarik perasaan aku untuk menulis sesuatu tentang hasil seni ilham seorang penulis yang bernama Ahadiat Akasha.

Sebenarnya aku tak pernah baca pun novel yang pernah menjadi satu fenomena kat Malaysia ketika zaman 90 an ni dulu. Tau pasal novel ni pun masa aku kerja kat supermarket Fajar Sitiawan. Aku telah diceritakan akan kehebatan novel ini dari seorang kawan aku yang juga perkerja disitu, Kak Siti aku panggil dia. Beria-ia betul dia promote kat aku akan betapa bagusnya novel ni....aku pun macam teruja gak time tu. Tapi tak jumpa buku tu. So lama2 aku pun lupa.

Lakonan mantap Farid Kamil, Lisa Surihani, Que Haidar, dan yg paling aku suka Fazura


Yang aku tau, novel paling best pernah aku baca adalah "OMBAK RINDU" dan "CINTA KAU DAN AKU".


Tetiba malam ni tengah sedap aku layan Facebook...aku ternampak kat bahagian promo, ada poster "Lagenda Budak Setan The Movie". Tangan ni pun sajalah gatal search kat youtube pulak...maka terjumpalah aku dengan video promo Lagenda Budak Setan...Aku pun Click....
Ternyata dengan satu click....hati ini sudah terpesona dengan sinematografi filem tu.....meletop beb...lawa gila kualiti gambar...kalah khabir bahtiar...Lepas tu jalan cerita....rasa macam dicarik2 hati korang.....hu..hu..hu.. melebih2 pulak aku kan....Yang pasti aku memang nak tengok citer ni.....Gilerlah......Pada yang nak tengok video promo tu kat bawah ni aku ada letak....play sendiri...nilai sendiri.....bye...wassalam...


4 comments:

  1. hurm ... good ...
    sgt bgs dan harus d beri sokongan ....
    dono how to say but its really impressive for malaysian product

    ReplyDelete
  2. yeah...hopefully this film will be the best for 2010....i really admire fazura...hu..hu...hu..

    ReplyDelete
  3. OMG!
    Thanks for sharing dear..
    Wajib promote gak nih!
    Pojie pernah baca 1 jer novel dia BALAK CUN, itu pun nk pitam sbb jiwang sgt!
    But i know LAGENDA BUDAK SETAN nih paling meletop, cuma xlarat nk baca..
    So i should watch, hope better thank the novel la :)

    ReplyDelete