Monday, May 2, 2011

Bakal superstar dunia Dari Malaysia - Yunalis Zarai

Bunyi cam melampau jer kan..
Tapi iu hakikatnya. Selama hari ni aku cuma kenal minah ni dengan lagu "Dan Sebenarnya"
Sejak akhir2 ni bila aku tengok dia perform kat Anugerah Bintang Popular baru2 ni, sungguh aku tak sangka rupa2 pemilik nama Yunalis Zarai ni adalah seorang penyanyi yang sangat bagus dia punya "soul" dalam nyanyian.
Tak perlu tarik note tinggi2 getaran suara dia tetap boleh buat bulu roma kita meremang. So dengan bantuan "pakcik google" aku pun cuba search lagu2 dia yang lain.


Maka terdengarlah oleh aku akan lagu "Deeper Conversation". Komen aku....."bagus bangettttttt ini lagu. Kenapa aku tak sedar selama ini lagu ni dah lama berada dipasaran "youtube". Memang gilerlah....memang gempaklah anak tempatan boleh create lagu yg hebat macam ni. Kira dah setanding ngan kehebatan lagu Falling Slowly dah. Tahap sastera inggeris Yuna pun memang setanding karya Hollywood, ianya sangat asli dan sangat puitis. Masa dia perform
kat Chicago hari tu pun, orang putih bukan main suka ngan Yuna ni. Tak caya gi cari kat youtube, tengok sendiri.

Buat Yuna, maaf sebab terlambat minat kat ko...ha3
Buat artis Malaysia yang lain...kena banyak belajar ngan Yuna walaupun
ada antara korang yang dah master dalam industri ni kerana ternyata she's got something...super something yang tak der kat korang. Jangan marah, kadang2 kenyataan tu pahit untuk kita terima.

Seperti yang dah ramai tahu Yuna ni dah pun sain kontrak ngan label antarabangsa yang terkenal kat amerika tu. EP dia yang mengandungi 5 buah lagu telah pun selamat dipasarkan di itunes. Cuba lah korang try cari nama Siti Nurhaliza kat situ confirm takder. Peminat Siti jangan plak marah aku...itu kenyataan. Begitulah kehebatan Yuna. Seindah namanya, kini dia sedang menikmati keindahan saat2 menjadi seorang artis yang berjaya. Jangan lupa diri sudah. Akhir sekali, terima kasih sebab cipta lagu "Deeper Conversation". Memang super lagu tu combine dengan vokal Yuna yang memukau tu. Patutlah Yuna ni diberi gelaran Norah Jones Malaysia. Tak mustahil menang Grammy Awards tak lama lagi. Aku yakin Kau boleh Yuna. Go...go...Yuna. Chaiyokkkk....

Tak percaya gi lah website itunes atau boleh terus klik sini untuk tengok Yuna di itunes

No comments:

Post a Comment